Доброго дня, малята!!! Мета нашої зустрічі закріпити знання про особливості зовнішнього вигляду кімнатних рослин (аспарагуса, алоє, бегонії, пеларгонії, хлорофітуму, бальзаміну, фіалки, кактуса), а також користь, що вони приносять людям; формувати знання про спосіб розмноження рослин (пеларгонії, бегонії, бальзаміну, традесканції) живцями; ознайомити з тим, що живець — це частина стебла з листочками, з живця виросте нова рослина; формувати вміння правильно саджати живці в землю; виховувати працьовитість, дбайливе ставлення до рослин, дружні взаємини з однолітками.
Розпочнемо з психогімнастики «Посміхнись»
Посміхаймось сонечку:«Здрастуй, золоте!»Посміхаймось квіточці:Хай вона цвіте!
— Сьогодні, діти, я знову запрошую вас до чарівного світу природа. Що таке природа? (Дерева, кущі, рослини, пісок...)
— Що ще належить до природи? Відгадайте загадку.
Виростаєм на віконці,Любим воду, любим сонце,Любим вікна прикрашатиІ повітря очищати,Ще умієм лікувати,Та за нами треба доглядати,Відгадайте, діти, що це?.. (Квіти).
— Так, кімнатні рослини, вони є також частиною природи. Чому ми їх називаємо кімнатними? (Їм потрібно багато тепла. Люди вирощують їх у кімнатах.)
— Кімнатні квіти прикрашають наш інтер’єр, створюють затишок і святковість. Яскраві барви квітів і зелень кімнатних рослин завжди милують наші очі.
Гарні квіти у нас є.Хто їх правильно назве?Хто загадку загадає,Той наступну відгадає.
Гра в парах «Упізнай рослину»
Мета: закріпити знання про кімнатні рослини, їхні назви, уміння впізнавати та описувати їх.
Росте цікава рослина.Довгі пагінці вона пускає,Листочки дрібненькі її вкривають,Здалеку здається, що це голочки,Зелені, дрібненькі вони є.Але ця рослина,Звісно, не ялина.То яка ж це рослина? (Аспарагус.)
У нас красень на вікні
Росте і сміється,
Наче задається.
Лікувальну силу має!
Ангіну лікує,
Прийде, він врятує.
Ось така це диво-квітка,
Санітар у домі.
Як же її звати?
Звичайно ж,.. (алоє).
На поличці, хоч високо,Своїм листям прикрашає,Різних видів буває.Листя м’ясисте, ворсисте,Коричнувато-зелене,Цвіт в суцвіття зацвітає,Білувато-рожевим буває.Відгадали, хто вона?Звичайно,.. (бегонія).
Зацвіла красива квіткаЗ пучковидними листкамиТа цікавими кругами,Цвіт буває різним-різним:Червоним, рожевим та сніжним,Наче парасольки голова.Може, квітку ти впізнаєш, мабуть, вже відгадаєш?Це ж у нас цвіте... (герань).
Красива кімнатна рослина,У неї лілейна родина.Листочки довгі, тоненькі,Посередині смужки біленькі.А іноді ця рослинаПагінці довгі пускає,А на них цвіт біленький,Усіх красою вражає.Це не важко відгадати:Як же її звати? (Хлорофітум.)
Зацвітає гарним цвітомНа стеблі прозорім почерговоЛистя гнеться поступово,Гостру форму листя має.Як же, діти, зветься він?Це, звичайно,.. (бальзамін).
Колючки гарненькі має,Та нікого не ображає,Як його не зачіпають.Дуже сонце полюбляє. (Кактус.)
— Отже, у нашому куточку природи нас радують аспарагус, алоє, бегонія, герань, хлорофітум, бальзамін, кактус, а ще лілія, кислички...
— Навіщо люди вирощують кімнатні рослини? (Відповіді дітей.)
— Чим ще вони корисні?
Дидактична гра «Розмнож рослину»
Мета: закріпити знання дітей про види розмноження кімнатних рослин.
— А ще кімнатні рослини можна живцювати.
Розмножимо їх за допомогою живців! Живець — це частина стебла з листочками.
— Як ви вважаєте, чому частину рослини названо «живцем»? (Вона житиме, а з неї виросте нова рослина.)
Живцювання кімнатних рослин
Немає коментарів:
Дописати коментар