Дидактична вправа «Міркувальні квадратики» (піктограми)
Мета: спонукати дітей до розмірковування щодо значення кімнатних рослин у житті людини.
— Кімнатні рослини:
• збагачують повітря у приміщенні киснем;
• підвищують вологість;
• знищують хвороботворні мікроби;
• дарують аромати, пахощі;
• заспокоюють;
• поліпшують настрій;
• лікують.
— Послухайте оповідання, у якому йдеться, як можуть лікувати кімнатні рослини. Читання оповідання «Вдячні помічники» з використанням фланелеграфа.
Вдячні помічники
Оксанка дуже любила кімнатні рослини. Її кімната була схожою на маленьку виставку квітів. Кожна квітка відчувала любов і тепло дівчинки.Оксанка залюбки доглядала за ними: поливала, витирала листочки, розпушувала ґрунт, повертала їх до сонечка, щоб росли стрункими і красивими. І квіти віддячували дівчинці гарним цвітом, запашним листячком, яскравими кольорами.
Одного разу в дівчинки сталось горе — захворів її братик. Дівчинка прийшла до кімнати дуже сумна, на її очах бриніли кришталеві сльозинки, що стікали по її обличчю тоненькими струмочками.
Квіти це почули і почали розмірковувати: як же допомогти своїй господині?
Каланхое запропонувало свій цілющий сік, що допоможе вилікувати нежить, а горлечко вилікує алое. Хлорофітум додав, що він очистить повітря в кімнаті, бо ця справа вдається йому найкраще.
Лілія запропонувала неповторний аромат своїх красивих квітів, що не лише зробить повітря приємним, але й обов’язково поліпшить стан здоров’я братика Оксанки. «Дзень-дзелень!» — задзеленчав дзвіночок фуксії. Почувся тихенький мелодійний голосочок: «Я теж хочу допомогти братикові нашої господиньки, але не знаю як». І всі рослини дружно вирішили, що фуксія даруватиме хлопчикові свою красу і привабливість.
Хлопчик швидко видужав і був приємно здивований такими ліками. Відтоді він допомагав сестричці Оксанці доглядати за її зеленими улюбленцями.
Дидактична вправа «Хто пам’ятає, той далі промовляє»
Мета: закріпити знання дітей про лікувальні властивості кімнатних рослин.
— Каланхое запропонувало...
— Хлорофітум додав...
— Лілія сказала...
— Фуксія даруватиме...
— Після одужання братик став...
— Допоможемо Оксаночці та її братикові доглядати за кімнатними рослинами.
Фізкультхвилинка
Гарні квіти є у нас,Доглядать настав їх час.Гарно всі ми їх поллєм,Підпушим ґрунт, листки протремІ до сонця повернем.Ви ростіть на радість всім —І дорослим, і малим.
— Малята, а чи всі сьогодні доглядали за рослинами? (Ні.)
— Хто не прийшов до садочка? Чому? (Через хворобу.)
— Кімнатні рослини допомогли б їм швидко одужати.
Проблемна ситуація
— Де взяти для хворих діток кімнатні рослини? (Відповіді дітей.)
— Як можна розмножувати кімнатні рослини? (Насінням, цибулинами, корінчиками, листочками.)
Практична робота живцювання кімнатних рослин
Обладнання: баночки з водою, горшик з грунтом, живці кімнатних рослин.
Хід роботи:
Вказівним пальчиком зробіть отвір (дірку) в ґрунті посередині горщика. Тепер ставте живець в отвір до першого листочка, до вузлика. Обережно притискайте ґрунт навколо живця. Роботу виконувати потрібно обережно, щоб не зашкодити живцеві. І щоб він прижився, його слід обережно полити.
З чого ви починатимете роботу і як саджатимете живці?
З чого ви починатимете роботу і як саджатимете живці?
Дидактична вправа «Що і як» (повторення послідовності роботи)
Де краще розмістити висаджені живці?
(Рослинам потрібне світло, але живці погано переносять яскраве освітлення, тому розмістимо їх на підставці біля вікна.)Підсумок
Поливатиме її, а коли з’явиться перший листочок, то це означатиме, що рослина прижилася і почала рости.
До нових зустрічей!
Немає коментарів:
Дописати коментар