четвер, 31 жовтня 2024 р.

Критерії, правила та процедури оцінювання здобувачів освіти

 

Критерії оцінювання знань дошкільників

у гуртку  «Світ навколо тебе»


Природа планети Земля

1.     Має загальне уявлення про життя людей на планеті Земля, розрізняє  ознаки, стани неживої природи.

2.     Має виражений

інтерес до інформації природничого характеру.

3.     Знає про компоненти природи, їхні стани, якості та властивості               (вода - знаходиться у річках, озерах, морях, океанах, льодовиках, під землею; вода - солона, прісна, потрібна всім живим істотам).

4.     Виявляє виражені позитивні емоційно-естетичні реакції на явища та об'єкти природи; прагне до взаємодії з природою.

5.     Має загальне уявлення про життя людей на планеті Земля, яка має форму кулі та складається з повітря, суші й води.

6.     Знає, що повітря є навколо нас, ним дихає все живе. Розрізняє ознаки повітря, їх залежність від пір року.

7.     Усвідомлює, що вітер - це рух повітря, може бути різної сили, може бути корисним чи завдавати шкоду (шторм, посуха, загибель рослин).

8.     Має уявлення, що суша може бути різної форми (рівнина, пагорби, гори, яри). Знає, що на суші люди будують житло, обробляють ґрунт, що в надрах є корисні копалини.

9.     Розрізняє стани води, розуміє, яка вона надходить до осель, як впливає на вироблення енергії освітлення і опалення.

 

Явища природи

1.     Спостерігає, помічає і називає природні явища, вміє вести календар  природи.

2.     Помічає у природному довкіллі нове, невідоме (град, злива, блискавка, грім), уміє безпечно поводитися під час грози.

3.     Уміє вживати слова-ознаки на позначення природних явищ (падає сніг - його властивості, заметіль, хурделиця - їх вплив на стан природи).

4.     Орієнтується в основних властивостях вогню - корисних та небезпечних, правила поведінки, знає номер пожежної служби.

 

Рослини, гриби

1.     Розрізняє і називає рослини найближчого оточення (дерева, кущі, квіти, гриби).

2.     Знає про рослини найближчого природного довкілля, їх будову, смакові якості, особливості приготування, стани вирощування рослин.

3.     Спільно з дорослим вирощує рослини та доглядає за ними.

4.     Виявляє зорову обережність під час зіткнення з новим рослинним світом.

 

Тварини

1.     Усвідомлює різноманітність рослинного світу, розрізняє тварин та їхніх дитинчат, зовнішню будову, живлення, пересування, захисту, поведінки.

 

Життєдіяльність людини у природному довкіллі

1.     Має знання про професії, пов’язані з роботою у природі, місці дії, часу, орієнтуватися в тому, що природне довкілля та життєдіяльність людини взаємопов’язані.

 

Всесвіт

1.     Має елементарне уявлення про Сонце, Місяць, зорі.

 

Природничо – екологічна компетенція

1.     Має бажання берегти природу, бути чуйною до неї, робити позитивні вчинки.

2.     Свідомо оцінює свою турботу про навколишній світ як власну позитивну рису особи.

3.     Має інтерес до живих істот, розуміє потребу збереження природи.

4.     Обізнана з природним середовищем планети Земля та Всесвітом як цілісним організмом, у якому взаємодіють повітря, вода, ґрунт, рослини, тварини, люди, Сонце, Місяць.

5.     Усвідомлює себе частиною великого світу природи, знає про залежність свого здоров'я, настрою, активності від стану природи, її розмаїття і краси.

6.     Прагне до самостійних дій у природі (доглянути дерево, кущ, протидіяти тим, хто шкодить).

 

Сім’я

1.     Знає своє ім'я, прізвище, імена батьків, керівників гуртків. Ототожнює себе як хлопчика (дівчинку).

2.     Усвідомлює зміст понять "сім'я", розуміє, що батьки - найрідніші люди, які піклуються про нього, ставиться до них з любов'ю.

3.     Знає, що брати, сестри - теж діти його батьків; ставиться до них з любов'ю, турбується про них.

4.     Усвідомлює, що бабусі й дідусі - також сім'я, ставиться до них з теплотою, знає їхні імена.

5.     Усвідомлює обов'язки кожного члена сім'ї, намагається виконувати свої, співчуває хворим членам родини, прагне надати посильну допомогу.

 

Родина

1.     Орієнтується у родинних зв'язках, передає особливості їхньої зовнішності, уподобань, поведінки, діяльності.

2.     Знає, що родина об'єднує всіх родичів, виявляє інтерес до родинних справ, свят, зустрічей.

 

Родинно – побутова компетенція

1.     Уміє виявляти дружні, довірливі стосунки в родинному колі.

2.     Називає предмети домашнього вжитку, їх ознаки (меблі, одяг, посуд). Використовує мовленнєві кількісні та порядкові числівники.

3.     Знає назви продуктів харчування, овочів, фруктів.

4.     Розуміє, що родина об'єднує всіх родичів матері та батька, усвідомлює ступінь спорідненості. Ініціює підтримання родинних зв'язків.

5.     Виявляє інтерес до спільних родинних справ, свят, зустрічей. Відчуває себе повноцінним членом родини.

6.     Піклується про своїх близьких.

7.     Знайома з міською квартирою, її обладнанням та особливостями сільського подвір'я.

8.     Знає назви предметів побутової техніки, матеріали, з яких вони зроблені, правила безпечного користування.

9.     Має уявлення про предмети побуту та їх назви: білизна, меблі. Вживає узагальнювальні слова, назви та призначен­ня побутових приладів.

 

Люди/Дорослі

1.     Має елементарні уявлення про працю дорослих.

2.     Виявляє позитивне ставлення до трудових завдань, виконує деякі трудові доручення дорослих (батьків, педагогів) у господарсько-побутовій праці.

3.     Охоче допомагає дорослим, виявляє дбайливе ставлення до знарядь праці та бережливе ставлення до результатів праці.

4.     Розуміє, що чужі - це люди, які між собою незнайомі, з ними треба поводитися обачно, стримано, чемно.

5.     Усвідомлює, що знайомі можуть бути як серед дорослих, так і дітей. Виявляє готовність і здатність доброзичливо спілкуватися з ними при зустрічі.

6.     Знає про існування різних професій, називає кілька з них.

7.     Усвідомлює свою залежність від старшого покоління, приймає опіку. Виявляє повагу до дорослих, готовність до­помагати.

8.     Довіряє іншому, з повагою ставиться до людей похилого віку.

9.     Розуміє, що чужі - це люди, які між собою не знайомі, знає, що поводитися з ними треба обачно, стримано, чемно. Може звернутися по допомогу до незнайомої людини. Користується елементарними правилами самозбереження.

 

Люди/ Діти

1.     Здатна входити в контакт з різними за віком дітьми, дотримується норм спілкування.

2.     Користується предметами й іграшками відповідно до їх призначення, впізнає своїх серед інших.

3.     Може входити в контакт із різними за віком дітьми.

4.     Виявляє інтерес і прагне брати участь у спільній справі (прибиранні території майданчика).

5.     Свідомо ставиться до гри з однолітками, отримує радість та задоволення від гри.

6.     Володіє правилами поведінки у конфліктних ситуаціях. Відчуває межу припустимої поведінки.

7.     Виявляє вміння чинити справедливо, відчуває провину за негативні вчинки, знає та використовує слова пояснення, виправдання, вибачення.

 

Люди/ Група

1.     Орієнтується в тому, що група - це об'єднання дітей одного віку, пов'язаних спільною діяльністю.

2.     Орієнтується у приміщенні групи.

3.     Уміє підтримувати щирі взаємини в колективі.

4.     Усвідомлено ставиться до вибору свого друга.

5.     Має знання про нашу державу: назви, символи, побут, одяг.

 

Соціально-комунікативна компетенція

1.     Знає назву міста, вулиці, де мешкає, назву країни, національність.

2.     Володіє елементарними морально-етичними нормами міжособистісних взаємин, вміє дотримуватися їх під час спілкування.

3.     Будує елементарні висловлювання про довкілля (природне, предметне, соціальне).

4.     Має бажання берегти природу, бути чуйним до неї, має інтерес до живих істот, радіє спілкуванню з ними.

 

Безпека життєдіяльності

1.     Володіє елементарними правилами поведінки на вулиці (дорога, тварини, незнайомі люди), вдома (струм, газ, побутова техніка, сірники).

2.     Користується предметами, іграшками відповідно до їх призначення.

3.     Розрізняє поняття "безпечне", "небезпечне".

4.     Знає правила безпечного перебування вдома, у закладі освіти. Не розгублюється в критичній ситуації, має навички безпечної поведінки.

5.     Орієнтується у правилах поводження з незнайомими предметами та речовинами.

6.     Володіє навичками безпечної поведінки під час агресивного поводження однолітків або дорослих.


Використанні джерела: 


1.https://romashka2.mk.ua/%D1%96nformac%D1%96jn%D1%96-or%D1%96nki/stor%

D1%96nka-metodista-ditjachogo-navchalnogo-zakladu/mon%D1%96toring-jakost%D1%96-osv%D1%96ti/kriter%D1%96%D1%97-oc%D1%96njuvannja.html

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар