Критерії оцінювання знань дошкільників
у гуртку «Мовограйлик»
Моніторинг досягнень
дітей дошкільного віку згідно
прогнозованого
результату навчальної програми «Мовограйлик»
Моніторинг - це засіб
контролю за освітнім процесом. Змістом моніторингу є фіксування результатів
розвитку, навчання та виховання дітей за певний час (навчальний рік).
Учасниками моніторингу в творчому об’єднанні раннього розвитку дитини
«Малюк» є діти дошкільного віку (5 – 6
років).
Види моніторингу:
- початковий (на початку навчального року,
вересень) - визначення рівня
досягнень дошкільників і постановки
конкретних завдань на перспективу;
- підсумковий (у кінці навчального
року) - підбиття підсумків
життєдіяльності дошкільників за
тривалий період, визначення рівня
досягнень дітей та виконання
освітніх програм.
Моніторинг
проводять під час звичних для дітей видів діяльності: ігрової, трудової,
самостійної та режимних моментів - заняття, виховні заходи, фото- та
відеозйомки тощо. Основний метод - спостереження. Педагоги спостерігають за
поведінкою дітей, особливостями їх спілкування, зацікавленнями, досягненнями.
Моніторинг передбачає і спеціальні діагностичні процедури, що їх проводять
також у звичній для дітей обстановці, використовуючи ігрові вправи, бесіди.
«Мовлення дитини»
Звукова культура мовлення. Фонетична компетенція
1. Розрізняє на слух
свистячі й шиплячі звуки.
2. Вимовляє слова зі збігом
голосних, з африкатами; із твердою вимовою шиплячих звуків; слова із шиплячими
і свистячими водночас; зі звуками [л], [р].
3. Правильно вживає наголос
у словах.
4. Відчуває риму, вміє
римувати слова, зокрема й імена.
5. Уміє правильно
інтонувати різні типи речень, інтонаційно передавати свої почуття; виділяти
голосом звертання та вставні слова.
Словникова робота. Лексична компетенція
1. Володіє лексичним
запасом слів, добирає синоніми, антоніми, омоніми, активно їх вживає.
2. Розуміє значення
багатозначних слів.
3. Уживає у своєму мовленні
прикметники й прислівники; розрізняє предмети, істоти і явища за характерними
ознаками.
4. Уміє добирати дієслова,
прикметники до іменників і навпаки, прислівники до дієслів і навпаки.
5. Уживає образні вислови,
знайома з деякими фразеологізмами, цікавиться значенням незнайомих та
малознайомих слів.
Граматична правильність мовлення. Граматична компетенція
1. Правильно вживає
закінчення родового відмінка іменників у однині та множині в назвах плодів,
їжі, явищ природи, взуття та одягу, у словах, що мають тільки форму множини.
2. Правильно вживає назви
людей за фахом.
3. Уміє утворювати іменники
- назви дитинчат тварин і назви тварин жіночого роду від іменників чоловічого
роду й навпаки.
4. Утворює слова всіх родів
з допомогою різних суфіксів.
5. Уміє утворювати дієслова
з допомогою префіксів та дієслова протилежні за значенням.
6. Узгоджує прикметники: -з
іменниками середнього роду; -з невідмінюваними іменниками; -з іменниками, що
мають форму тільки множини; - з іменниками у кличному відмінку.
7. Узгоджує кількісні та
порядкові числівники та займенники з іменником.
8. Розпізнає спільнокореневі
слова, самостійно добирає їх.
9. Уміє складати прості
поширені речення з прикметниками, прислівниками, складними сполучниками а, але,
і...і, то...то, адже, якщо б, тому що, коли.
10. Уживає вставні слова
(мабуть, здається, певне)', порівняльні звороти зі сполучниками мов, немов.
11. Узгоджує підмет з
присудком у роді і числі, означення з означуваним словом, різні дієслівні форми
речень.
Зв’язне мовлення. Діалогічне мовлення. Діалогічна компетенція.
1. Говорить чітко в
нормальному темпі з нормальною силою голосу.
2. Дотримується
мовленнєвого етикету.
3. Бере участь у діалогах
на визначені теми.
4. Слухає свого
співрозмовника незалежно від міри своєї прихильності до
нього.
5. Чітко і зрозуміло
відповідає на запитання різного характеру.
6. Виявляє ініціативу в
ході діалогу починає підтримує розмову.
Монологічне мовлення. Монологічна компетенція
1. Переказує близько до
тексту знайомий або новий твір (за ролями,
малюнками, планом,
піктограмами).
2. Складає цілісний творчий
переказ.
3. Складає описову
розповідь за зразком, за планом вихователя.
4. Складає описи-загадки.
5. Складає порівняльні
описи 2-х іграшок (предметів, дидактичних
картинок).
6. Описує добре знайомі
репродукції художніх картин.
7. Складає сюжетні
розповіді за однією та серією дидактичних картин, за
зразком, за планом
вихователя та самостійно.
8. Складає розповідь різних
видів з власного досвіду.
9. Бере участь у складанні
колективного листа.
10. Складає творчі розповіді
на наочній та словесній основах.
11. Має навички
пояснювального мовлення
Українська мова як державна
1. Розуміє, що в Україні
українська мова є державною.
2. Правильно та чітко
вимовляє всі звуки української мови, наголошує
слова відповідно до
орфоепічних норм української мови.
3. Слухає, розуміє мовлення
дорослих, казки, оповідання, вірші,
запам'ятовує
їх. - у всіх типах
4. Спілкується українською
мовою.
Використанні джерела:
1.https://romashka2.mk.ua/%D1%96nformac%D1%96jn%D1%96-or%D1%96nki/stor%
D1%96nka-metodista-ditjachogo-navchalnogo-zakladu/mon%D1%96toring-jakost%D1%96-osv%D1%96ti/kriter%D1%96%D1%97-oc%D1%96njuvannja.html
Немає коментарів:
Дописати коментар